Samoilă Mârza și memoria vizuală a Unirii. Între voaiorism și ideologizare

Marea Adunare Națională de la Alba Iulia reprezintă momentul culminant și, totodată, simbolic al întregului eveniment al Unirii din 1918. Cu toate acestea, adunarea a fost documentată fotografic prin doar șase clișee, realizate de Samoilă Mârza, fotograf neoficial al Unirii din 1918. Cum se întâmplă nu de puține ori, povestea din spatele fotografiilor s-a estompat și prezintă, astăzi, doar interese documentariste. Reluând această întâmplare a imortalizării fotografice, putem înțelege o serie de elemente care țin de epistema prin care un fotograf al acelor vremuri s-a raportat la istoria sa contemporană.

Cuvinte cheieSamoilă Mârza, Unirea din 1918, Fotograf, Memorie vizuală

Simpozionul naţional Memorialistica românească: între documentul istoric şi obiectul estetic, ediţia a patra, Iaşi, 27 – 28 iunie 2018

Suport de prezentare | Prezentare: Codrin Dinu Vasiliu
Institutul de Cercetări Economice și Sociale „Gh. Zane”,
Academia Română, Filiala Iași