Valorificarea produselor agroalimentare locale în judeţul Iaşi prin reţelele de socializare. Studiu de caz: Iaşiul vrea produse locale

Cu ocazia Zilelor Academice Ieșene 2017, în cadrul secțiunii Repere Actuale în Dezvoltarea Rurală, Lucian Tanasă, Ioan Sebastian Brumă și Sebastian Doboș au prezentat lucrarea Valorificarea produselor agroalimentare locale în judeţul Iaşi prin intermediul reţelelor de socializare. Studiu de caz: Iaşiul vrea produse locale.


Rezumat:

Valorificarea produselor agroalimentare locale prin intermediul grupurilor de socializare reprezintă o alternativă accesibilă micilor producători locali, specifică lanţurilor scurte de aprovizionare, cu numeroase beneficii economico-sociale şi de sănătate, venind totodată în întâmpinarea nevoii de reconectare a micilor fermieri cu consumatorii finali. Acest tip de comercializare contribuie, pe de o parte, la valorificarea producţiei agroalimentare a micilor producători şi procesatori locali şi pe de altă parte, satisface dorinţa populaţiei urbane de a consuma produse mai sănătoase şi mai puţin procesate, la un preţ accesibil.
În ultimii ani, au fost dezvoltate mai multe grupuri Facebook de comercializare a produselor agroalimentare, fiind create comunităţi/pieţe agroalimentare virtuale ce oferă posibilitatea consumatorilor ieşeni să interacţioneze direct cu micii producători locali. Dintre cele mai importante grupuri de profil, amintim “Iaşiul vrea produse locale”, „Iaşul vrea produse naturale” şi „Iaşiul vrea produse naturale din gospodării”, care însumau la nivelul anului 2017 peste 40.000 membri.

Studiul de caz al prezentului articol analizează grupul “Iaşiul vrea produse locale”, unul dintre cele mai dinamice grupuri Facebook de comercializare a produselor agroalimentare locale.